משרד הבריאות: אלו ההנחיות החדשות למאבק בנגיף

    צבי טסלר 1 Comment on משרד הבריאות: אלו ההנחיות החדשות למאבק בנגיף

    ההנחיות החדשות של משרד הבריאות למניעת התפשטות נגיף הקורונה. ביניהם: איסור התקהלות מעל 100 איש – לרבות חתונות, בידוד בית לשבים מחו"ל מכלל המדינות ועוד…

    Workers inside a building at Tel HaShomer Hospital which was converted to receive the Israelis who were under quarantine on the cruise ship Diamond Princess in Japan due to the spread of the coronavirus, and arriving in Israel tonight, February 20, 2020. Photo by Avshalom Sassoni/Flash90 *** Local Caption *** קורונה וירוס לעצור עצירה בית חולים קליטה חולים שיבא תל השומר צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
    15:30
    01.05.24
    איתי גדסי No Comments on נתניהו לא ויתר: הסתיימה פגישת רה"מ ומזכיר המדינה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד הבריאות שב ומפרסם את ההנחיות החדשות שמטרתם להקטין את פוטנציאל ההידבקות ולמנוע את התפשטות התחלואה בנגיף הקורונה במדינת ישראל:

    1.יש לצמצם ולהימנע ככל שניתן מהתקהלויות, בכל מקרה של התקהלות, חל איסור שיהיו יותר מ- 100 איש. הנחייה זו תקפה גם לשטח פתוח וגם לשטח סגור.
    2.קיום אירועים פרטיים (חתונות, בר מצוות, בריתות ועוד) עד 100 איש.
    3.אנשים עם חום של 38 מעלות ומעלה ותסמינים נשימתיים, להישאר בבידוד עד יומיים לאחר ירידת החום ללא כל קשר לבדיקת קורונה.
    4.כלל האנשים שחזרו מחו"ל החל מתאריך 9 במרס בשעה 20:00 נדרשים לשהות בבידוד למשך 14 ימים.

    הערות:
    •באחריות המקומות הקדושים לווסת עומס מבקרים ובכל מקרה לא לאפשר התקהלות של מעל 100 איש, הנחיה זו רלוונטית לכל תחום וגם לבתי הכנסת.
    •יש לוודא שכלל העובדים הנמצאים באחריותכם, אינם נמנים על האנשים הנדרשים לשהות בבידוד בהתאם להנחיות המפורסמות מידי יום, עובד הנדרש לשהות בבידוד לא יגיע אל מקום העבודה.

    בהמשך להנחיות משרד הבריאות, להלן מספר חידודים:

    קבורה:
    אין לאפשר קיום הלוויות כאשר ישנה נוכחות של אנשים שנדרשים לשהות בבידוד ביתי בהתאם להנחיה זו.

    אין לאפשר קיום הלוויות כאשר ישנה נוכחות של יותר מ- 100 משתתפים, כולל עובדי הקבורה.

    יש לעדכן מראש את נציג המשפחה אשר מזמין את הלוויה בנוגע להנחיות אלו בכדי להימנע מאי נעימויות במהלך ההלוויה.

    במקרה שיש אדם שנדרש לשהות בבידוד ביתי שהוא בן משפחה מקרבה ראשונה של הנפטר ומעוניין להיות נוכח בהלוויה, הנושא יאושר אך ורק ע"י משרד הבריאות באמצעות מוקד הבריאות *5400. אדם זה יקבל הנחיות ייחודיות ממשרד הבריאות לאופן ההשתתפות בהלוויה.

    הטיפול בנפטרים שנפטרו כתוצאה מהנגיף, יטופלו באופן פרטני בליווי אגף קבורה בכיר במשרד לשירותי דת בהתאם להנחיות שיינתנו ע"י משרד הבריאות, זאת בכפוף לנוהל טיפול בנפטרים.

    מקוואות:

    חל איסור לאפשר טבילה במקוואות ובמקוואות טהרה לאלו הנדרשים להיות בבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

    במקרה ונמצא כי אדם הנדרש לשהות בבידוד טבל במקווה/מקווה טהרה – יש לסגור את המקווה באופן מידי וליצור קשר עם אגף מבני דת במשרד לשירותי דת לצורך עדכון ולקבלת הנחיות להמשך טיפול. פתיחת המקווה תהיה בתיאום עם משרד הבריאות.

    ביישובים שבהם יש האחראי על המקווה נדרש לשהות בבידוד, יש להפנות את הטובלים למקווה ביישוב סמוך. בכל אופן, אחראי מקוואות הנדרשים לשהות בבידוד לא יגיעו למקווה.

    במקרים חריגים מאוד, טבילת אדם הנדרש לשהות בבידוד ביתי, תבחן עם משרד הבריאות לאחר קבלת בקשה מנומקת לאגף מבנה דת במשרד לשירותי דת.

    רישום נישואין ועריכת חופות:

    אין לקבל בלשכות הנישואין זוגות שאחד מבני הזוג נדרשים לשהות בבידוד. אין לערוך חופות כאשר החתן / הכלה נדרשים לשהות בבידוד. במקרה ואחד מהמוזמנים נדרש לשהות בבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות, יש לדרוש מבני הזוג שהוא לא יהיה נוכח בטקס החופה. הרב עורך החופה והקידושין, יוודא עם בני הזוג לפני קיום החופה כי שני בני הזוג אינם נדרשים לשהות בבידוד. הרב עורך החופה, לא יקיים חופה שבה יש יותר מ- 100 איש.

    ‏בנוסף, רמטכ"ל הצבא פרסם הנחיות לחיילים לסוף השבוע:
    1. להמנע משהייה במקומות הומי אדם
    2. לא להשתתף באירועים עם מעל 100 איש
    3. איסור מוחלט להפגש עם השוהים בבידוד
    4. רידוד יציאות לחופשות בדגש על מערכים מבצעיים וקריטיים
    5. תחקור חיילים על מצבם הרפואי בעת חזרה לבסיס.



    1 תגובות

    מיין תגובות